Fremover skal der øget fokus på struktur og synlighed i uddelingerne fra KFI Erhvervsdrivende Fond. Derfor har fonden netop ansat Marie Scott Poulsen i en nyoprettet stilling som uddelingschef, oplyser fonden i en pressemeddelelse.
Ansættelsen af en uddelingschef hænger tæt sammen med fondens strategi, der understreger vigtigheden af fondens uddelinger. Også effektevaluering bliver et fokusområde for uddelingschefen, siger Terje List, adm. direktør i KFI Erhvervsdrivende Fond:
”Vi er meget glade for at have fået Marie med på holdet, og jeg er sikker på at hendes kompetencer sætter os i stand til at udleve vores strategi. Hun skal på ledelsens og bestyrelsens mandat og sammen med øvrige stærke kræfter i KFI identificere spændende og relevante projekter, der kan løfte købmændene. Og så skal hun selvfølgelig evaluere og sikre effekten af de projekter, vi sætter i søen,” siger Terje List.
Uddelingschef Marie Scott Poulsen glæder sig til at komme i gang med uddelingsarbejdet til fordel for den frie købmandssektor, der gennem fonden blandt andet har fået støtte til ombygning og modernisering af butikker, uddannelse og efteruddannelse af købmand samt til projekter med bredere gavn, eksempelvis IT-systemer:
”Detailbranchen spiller en fantastisk vigtig rolle i vores samfund; små byer er afhængige af deres lokale købmand, der skabes masser af arbejdspladser, og så er det en branche i vild udvikling. Den skal vi i endnu højere grad være med til at understøtte med uddelingsprogrammer, der giver mening for købmændene, kunderne og samfundet,” siger Marie Scott Poulsen.
Marie Scott Poulsen er uddannet cand.mag. fra Københavns Universitet . I 2003 blev hun efter en række stillinger med fokus på kommunikation ansat som kommunikationschef hos Håndværksrådet. Herefter har hun arbejdet som kommunikationschef hos FDB og i chefstillinger hos Københavns Kommune, Sampension og C40 Cities Climate Leadership Group i London.
I 2017 kom Marie Scott Poulsen til Københavns Lufthavne A/S som senior kommunikationsrådgiver og siden ’Head of Community Communication & Corporate Brand’ med lufthavnens lokale, eksterne relationer, brand og kampagner som ansvarsområde. Her var hun med til at udvikle lufthavnens første program for uddelinger.